Досвід отримання уваги

Досвід_увагиУ суспільстві ми завжди стикаємось з вимогами, до яких ми не готові. Ми постійно змушені адаптуватися. Зараз виграє не той, хто більше знає, а той, хто швидше адаптується.

Діти і педагоги  теж змушені постійно адаптуватися до нових умов. В процесі будь-якої адаптації важливими є два моменти: стосунки та ресурси. Можна говорити про те, що людина людині наркотик. І в педагогічній діяльності важливо орієнтуватися на ресурси і на стосунки. Велику роль в цьому процесі відіграє позитивний досвід отримання уваги.

Що потрібно педагогам, щоб орієнтуватись на стосунки? Адже позитивний досвід отримання уваги та стабільних стосунків утворює оптимальні умови для максимальної мотивації учнів.

Позитивний досвід отримання уваги дає наступний результат:

  • відчуття, що тебе помітили, сприйняли;
  • включення системи мотивації;
  • вироблення організмом нейромедіаторів (гормони щастя – допамін, опіоід, окситоцин);
  • зростає мотивація, прагнення здобутків, креативність.

Якщо негативний досвід отримання уваги, то все навпаки:

  • сором’язливість;
  • стресові системи;
  • страх, агресія, депресія.

Якщо вчитель при зустрічі з дитиною думає: «О боже, це знову ти!», то реакції будуть саме такими.

Доведено, що сором, приниження, ізоляція сприймаються так само, як фізичний біль. Томографічні дослідження показали, що осоромлення, приниження доставляють дитині клінічний біль, адже у мозку задіяні ті самі зони, що під час фізичного болю. Наслідок – залежності, депресії, агресивна поведінка.

 

За матеріалами Всесвітнього конгресу дитини. Київ, 2014

(із виступу Єви Унтервегер, національний інститут навчання (США))

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.