Ефект резонансу

 

Коли ми ласкаво говоримо до дитини, вона посміхається. У мозку є нейрони, які відповідають за віддзеркалення. Дзеркальні нейрони задіяні при емоціях. Вони – джерело визначення того, як себе почуває інша людина. Це біологічна база емоційного сприйняття. Також це біологічна база для навчання за моделлю, яка є важливою для дітей. Педагоги (та психологи, психотерапевти) активують механізм наслідування в дітей. Діти в свою чергу активують механізм наслідування в педагогів. Діти несвідомо спостерігають за тим, що саме наслідують педагоги. Тому дуже важливо, яке ставлення демонструють педагоги.

  Завдання педагога:

  • ставитися до дитини з емпатією;
  • сприймати дитину як особистість;
  • розділяти інтереси, зусилля дітей, опинятися з ними в однакових умовах (сприймати та висловлювати їх);
  • звертати увагу на сильні сторони дитини, бачити потенціал її розвитку і вірити в неї.

Потрібно ставити перед дітьми чіткі вимоги. У цьому випадку ми маємо справу з наслідуванням. Важливо чітко формулювати цінності і правила.

За матеріалами Всесвітнього конгресу дитини. Київ, 2014

(із виступу Єви Унтервегер, національний інститут навчання (США))

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.