Побудова бізнесу і особливості національного менталітету

 На погляд психологів, одним із головних факторів, що впливають на бізнес, є національний менталітет. Саме він визначає, як ми підходимо до серйозної роботи.  У слов’янському менталітеті відповідальність і мотивація виявляються інакше, ніж у західному; на ці особливості впливають географічні, історичні та інші фактори.

  Почнемо з географічних. Географічні особливості українського характеру визначаються наявністю великих вільних просторів. У Європі справи інакші. Європейська територія невелика, поділена на дрібні ділянки і обмежена. Мешканцям маленьких держав нікуди переміщатися, якщо їм не сподобається, як об лаштоване життя в їхній місцевості. Все, що їм залишається, це як слід облаштовувати їхній шматочок землі, наводити чистоту і порядок, забезпечувати комфорт і багатофункціональність простору. Тіснота європейського простору обумовлює необхідність ставитись до нього надто обережно і вижимати з нього максимум користі.

  Український характер сформовано нявністю великих просторів. Нашим людям простіше перейти на нове місце, якщо на попередньому щось не влаштовує. Ця особливість накладає відбиток не лише на ставлення до місця існування, але і на весь стиль життя і на ставлення до місця роботи. Поспостерігайте за облаштуванням робочих місць в різних офісних приміщеннях, і ви в тому переконаєтесь. Навіщо створювати затишок, якщо завтра можна перейти, переїхати будь-куди?

  Є ще одна особливість проживання на великій території. Ще в давні часи тут було зручно переміщатися цілими племенами. А в такій ситуації  вожак (лідер групи, здатний вести її до кращого життя) має величезну владу. Він відповідає за те, куди, як, навіщо, яким способом, по яким законам вона буде жити, а плем’я керується його вказівками.. Така природа українців – давати відповідальність лідеру, йти за ним, бути згуртованими. При цьому кожен член такої групи мотивований на результат внаслідок своєї приналежності до групи, а не завдяки особистій ініціативі. Наші люди переважно збираються довкола значимої ідеї або значимої людини. У побудові власного бізнесу варто враховувати і цю особливість.

  Ви неодноразово чули прислів’я: «То, что русскому хорошо, немцу смерть». Якщо «німцю» добре від досягнутого комфорту, то нашим людям цього не вистачає. Слов’янам притаманне не стільки мірятися комфортом, скільки «удалью и смекалкой». Смисл справи часто визначається цікавістю до діла, викликом («на слабо»), прагненням до оригінальності (зробити по-своєму, з викрутасами).

  Для українців є ще один не менш важливий фактор – це смисл діяльності кампанії і смисл діяльності кожного. Якщо у компанії є своя ідея, мрія – ця компанія буде мати успіх. Однак мрія про заробіток грошей для акціонерів теж не для нашої ментальності, тому що це не відповідає нашим соціально-культурним цінностям. Ви можете знайти масу прикладів для цього в «кухонних» розмовах співвітчизників, засуджуючих «неправильних стратегів»: «Ні, аби щось добре для людей зробити, він наживається…» От і думайте, як щось для людей зробити і гроші на цьому заробити!

  Наші люди можуть працювати як зціпивши зуби заради грошей, так і без грошей заради ідеї. Такий ми маємо полюсний варіант. Проте є ще й середина. З точки зору мотивації, для наших людей важливо відчувати свою приналежність до спільного результату, тобто свою долю відповідальності і авторства. Ця особливість має коріння ще в князівських дружинах. Отже, результативною і цікавою буде робота команди, в якій керівник має ідею, наділену смислом, учасники відчувають свою приналежність і авторство, а перемогу святкують спільною трапезою.  Що не говори, а спільний пир – це важливий національний архетип. При цьому князь залишається князем, а дружинники дружинниками.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.