Усвідомлення різниці між дорослим і дитиною

DSC04489  
«Життя дитини з усіма її потребами не менш цінне, ніж життя дорослого. Дитина потребує задоволення» (Джон Хьюі, американський педагог).

Немає єдиної мірки, за допомогою якої ми можемо співставити дитину і дорослого. Мудрість полягає у тому, щоб відчути, що це істинно дитячі вчинки.

Розумний наставник уміє досить мило закривати очі на дрібні дитячі гріхи, не виявляє тупої впертості і насилля (Монтень, 16 ст.)

Японці дуже уважні до дітей. Вони карають своїх дітей, але роблять зовсім інші акценти. Вони не карають за шум, біготню. В школі в кінці дня вони обговорюють з дітьми,що відбувалося. Для вчителя нормальним є запитання; «Хто був недостатньо активним, мало бігав і мало стрибав?» В японських дитячих садочках діти дуже активно бігають і галасують, там для цього багато простору. Чим активніша дитина в дитинстві, тим щасливіша в дорослому житті.

Для японців важливо не те, щоб дитина була слухняною, а емоційний зв’язок з нею. Тому широко використовується ідея позитивної ідентифікації. Вона була близькою і Сухомлинському:

1) фіксуємо позитивне;

2) організуємо позитивну поведінку.

Сухомлинський вважав, що на початку важливо переконати дитину в тому, що вона хороша. Він ніколи не давав дітям можливості судити іншу дитину. Він брав цей тягар на свої плечі (цим відрізнявся від Макаренка, який широко використовував товариський суд).

В Японії коли дитина поводиться негативно, на неї не реагують, а коли говорить цікаві речі і демонструє добру поведінку – вона в центрі уваги.

Наші діти заслуговують як мудрих батьків, так і мудрих вчителів.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.